Zaloguj się
Core: postawa to podstawa!

W trakcie pracy z kolarzami amatorami rzadko można spotkać osoby, które wiedzą czym są ćwiczenia core stability, a jeszcze rzadziej takie, które znają ich wagę i regularnie je wykonują. Świadomi zawodnicy to jedynie około 5 - 10% nowych podopiecznych!

To niezwykle mała grupa, biorąc pod uwagę korzyści jakie dają te ćwiczenia przy stosunkowo niewielkim nakładzie pracy. Na szczęście wiedza zawodników rośnie i mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu dołączysz do grona ćwiczących, a jeśli już do niego należysz, to umocnisz się w przekonaniu, że dobrze robisz i dowiesz się jak urozmaicić ten trening.

OD POCZĄTKU. CZYM WŁAŚCIWIE JEST CORE

Nie trzeba tu odkrywać Ameryki, ani dawać lekcji anatomii. Pokrótce, jest to kilka grup mięśni z okolic miednicy, pleców i brzucha (dla wnikliwych: mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny, mięsień skośny wewnętrzny brzucha, mięśnie dna miednicy oraz przepona), które odpowiadają za utrzymanie właściwej postawy ciała.

Pełna nazwa ćwiczeń tej grupy mięśni - core stability - wskazuje wyraźnie, że usprawniają naszą stabilizację, koordynację i równowagę, co polepsza ekonomikę jazdy i bezpośrednio przekłada się na zyski w postaci dodatkowych watów, a także zmniejsza straty energii podczas stawania na pedałach, nie wspominając o lepszym panowaniu nad rowerem podczas jazdy w trudnym terenie (ważne zwłaszcza dla zawodników MTB).

WSZYSTKIE POWYŻEJ WYMIENIONE ZALETY BLEDNĄ JEDNAK W KONFRONTACJI
Z NAJWAŻNIEJSZĄ KORZYŚCIĄ

Regularnie wykonywanie ćwiczeń core – stability minimalizuje ryzyko kontuzji przeciążeniowych. Jeśli Twoje mięśnie core są odpowiednio wytrenowane, podczas treningu obciążenie wynikające z pozycji w trakcie jazdy, wszelkich ruchów (nawet pedałowanie!) rozkłada się w pierwszej kolejności na mięśniach głębokich, jeśli natomiast są one zbyt słabe to od razu pełna dawka idzie do pracujących rąk i nóg powodując szybsze ich zmęczenie oraz zwiększając naprężenia działające na ścięgna i stawy. Jeśli zmagasz się z bólem pleców podczas dłuższej jazdy i nie potrafisz jednoznacznie zdefiniować przyczyny, a zarazem dać z siebie 110% podczas zawodów lub trzeci raz w sezonie robisz przerwę bo coś nadwyrężyłeś - to niechybny znak, że powinieneś stać się posiadaczem mocnego coru.

OK, JEŚLI PRZEKONAŁEŚ SIĘ JUŻ, ŻE WARTO - TERAZ POZOSTAJĄ JESZCZE PYTANIA:
KIEDY? ILE? JAK?

  1. Trening core może być wykonywany jako osobna jednostka lub uzupełnienie po treningu kolarskim. Jako osobna jednostka powinien być poprzedzony krótką dynamiczną rozgrzewką wszystkich partii ciała (ok 4-5min) i zakończony statycznym rozciąganiem.
  2. Sam trening powinien zająć 30 do 45 minut, w początkowym okresie nawet do dwóch razy w tygodniu, a później raz w tygodniu dla podtrzymania uzyskanego efektu.

  3. Może być on wykonywany gdziekolwiek i bez użycia jakiegokolwiek sprzętu, natomiast są akcesoria które taki trening wspomagają i mogą go urozmaicić. Najprostszym i bardzo skutecznym jest dmuchana duża piłka fitnessowa. Dla osób z dostępem do siłowni pomocne będą taśmy TRX.

  4. Przykładowe ćwiczenia? Ćwiczeń jest ogrom jak i zestawów krążących po Internecie. Dobór odpowiednich musi stanowić integralną część realizowanego przez Ciebie planu treningowego. Warto oddać się w ręce profesjonalistów, którzy całościowo zadbają o Twój plan treningowy oraz trening uzupełniający.

    Nie zwlekaj: wejdź na www.i-sport.pl i trenuj z kompleksowym planem dostosowanym do Twoich możliwości! Twój indywidualny Trener już dziś do dyspozycji on - line.

2018-01-26 POWRÓT

 

wczoraj
18.02.2018 - Mrozy (Jeruzal) - foto z maratonu
2018-02-16
Trening na rowerze stacjonarnym w wirtualnym świecie. [VIDEO]
2018-02-16
TOP 10 Northtec MTB Zimą
2018-02-09
Co nas czeka...
2018-02-06
Przeczytajcie komentarze naszych dziewczyn!
O cookies
Cyklopedia/3w4u.eu - Web Designrysynek malarstwo Kraków kursy przygotowawcze ASP szkoly plastyczne grafika formy architektura wnetrz rysunku malarstwa krakowieGaleria Rekodziela: torebki bizuteria kolczyki odziez z plótna hand made rekodzielo artystyczne wykonane recznie malowane zrobione na drutach lale misie prezent kraków robioneChoochoo Train for Toddlers, choo, learn, counting, numbers, educational, taps, rail, education, children, child, kids, boys, train, tracks, railroad, preschool, steam, locomotive, top, funny, simple